IMG ۲۰۲۳۰۷۲۶ ۰۰۳۸۲۰ 266x300 - بررسی قیمت انواع تلویزیون شهری، ویدئو وال یا تلویزیون تالار

بررسی قیمت انواع تلویزیون شهری، ویدئو وال یا تلویزیون تالار

بررسی قیمت انواع تلویزیون شهری، ویدئو وال یا تلویزیون تالار

انواع تلویزیون شهری، ویدئو وال یا تلویزیون تالار و قیمت تعیین کننده برای خرید آنها

از زمان معرفی تلویزیون شهری و ویدئو وال تاکنون، این فناوری تأثیر قابل‌توجهی بر نحوه انتقال اطلاعات در طیف گسترده‌ای از محیط ‌های رویداد گذاشته است. امروزه تکنولوژی ویدئو وال در کنفرانس ها، نمایشگاه های تجاری، محیط های آموزشی و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب تلویزیون های شهری و تلویزیون تالار با کارکردهای مورد نظر و عوامل موثر بر قیمت آنها موضوعی است که در این مقاله به آنها می پردازیم. تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

تلویزیون شهری چیست؟

ابتدا از معرفی تلویزیون شهری شروع می کنیم. این نمایشگر هوشمند بزرگ از LED های کوچک تشکیل شده و به طور معمول در فضاهای خارجی مانند پارک ها، میادین شهر، فرودگاه ها، پایانه ها، مجتمع های تجاری شهری، پمپ بنزین ها، استخرها، سر در سازمان های دولتی و خصوصی، دانشگاه ها، موسسات آموزشی و … مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به لحاظ نوع پیکسل دارای دو مدل RGB و RGB 2 است. در مدل RGB هر پیکسل دارای یک LED قرمز و سبز و آبی بوده و در مدل RGB 2 هر پیکسل از دو LED قرمز و سبز و آبی تشکیل شده است. بین پیکسل ها فضایی وجود دارد که به دات معروف است.

انواع تلویزیون شهری از لحاظ کاربرد

تلویزیون شهری به لحاظ نوع کاربرد به دو مدل Outdoor و Indoor تقسیم می شود. نوع Outdoor با ویژگی ضد آب و تا حدودی ضد ضربه مناسب فضاهای خارجی بوده و به طور معمول در در میادین شهر، پارک ها، مجتمع های تجاری، سر در سازمان های دولتی و خصوصی، دانشگاه ها و … استفاده می شود. از طرفی دیگر، مدل Indoor مناسب فضاهای سرپوشیده مانند استادیوم های ورزشی، سالن فرودگاه ها، سالن های کنفرانس، مترو، سالن های آمفی تئاتر و … بوده و از کیفیت پایین تری نسبت به نوع اول برخوردار است.

انواع تلویزیون شهری از لحاظ اندازه

تلویزیون شهری از نظر اندازه و کاربردهای مختلف به نمایشگر غول پیکر شهری، نمایشگر ماشینی قابل حمل، نمایشگر فول کالر، اسکوربردهای تمام رنگی ورزشی و تبلیغات تجاری اطراف زمین های ورزشی، سردرب مغازه ها و فروشگاه ها، پارک ها و مکان های عمومی و خصوصی، استخرها و مکان های تفریحی و ورزشی تقسیم می شود.

ویدئو وال چیست؟

ویدئو وال نوعی صفحه نمایش تخت بوده که از لامپ های کوچک تشکیل شده است که نورهای رنگی ساطع کرده و با ایجاد پیکسل های تمام رنگی یک تصویر تولید می کنند. این محصول مجموعه ای از مانیتورهای متعدد بوده که برای نمایش یک تصویر منسجم یا ارائه تکه تکه های اطلاعاتی در یک منطقه برای چندین نفر استفاده می شود. کیفیت تصویر یا تصاویر، مجموع کیفیت نمایش هر مانیتور است.
فناوری ویدئو وال که به تلویزیون تالار نیز معروف است در چند سال اخیر مقرون به صرفه تر شده و آن را برای طیف گسترده ای از صنایع و کاربردها قابل دسترسی تر کرده است. از آنجایی که پنل ‌های آن نیازی به قاب ندارند، آنها را می توان کنار هم چید تا یک دیوار ویدیویی با هر اندازه ایجاد کرد. طراحی ماژولار به این معنی است که صفحه نمایش شما می تواند به اندازه یک تلویزیون معمولی یا به اندازه یک صفحه نمایش فیلم باشد. همچنین می توانند منحنی باشند و به شکل های منحصر به فرد یا شفاف ساخته شوند.

در اندازه های مختلف

تلویزیون شهری، ویدئو وال یا تلویزیون تالار را می توان با نیازهای مورد استفاده شما تنظیم کرد. بنابراین اندازه آنها می تواند متفاوت باشد. شاید قبلاً در یک محیط سرگرمی مانند یک استادیوم فوتبال، کنسرت یا نمایش فیلم، ویدئو وال را دیده باشید. این محصولات واقعاً متقاطع هستند و تقریباً در همه تنظیمات، از ایستگاه قطار گرفته تا سالن سخنرانی دانشگاه، می توانند مفید باشند. به طور خلاصه، هر جا که اطلاعات باید به طور همزمان برای افراد زیادی پخش شود، یک ویدئو وال می تواند سودمند باشد.

PIC 2 - بررسی قیمت انواع تلویزیون شهری، ویدئو وال یا تلویزیون تالار
فروش تلویزیون شهری و ویدئو وال با بهترین قیمت

چرا از ویدئو وال استفاده می کنیم؟

ویدئو وال به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع به نیازهای کاربر بستگی دارد. برای مثال، اگر کسب ‌و کاری با توزیع اطلاعات خود مشکل دارد، یک تلویزیون تالار می ‌تواند به متمرکز کردن توزیع اطلاعات آن کمک کند تا مطمئن شوید که پیام ‌ها از یک منبع واحد و در قالب یکسان برای همه پخش می شود. در ادامه، برخی از رایج ‌ترین دلایلی را که صنایع تصمیم می ‌گیرند وارد دنیای ویدئو وال ‌ها شوند فهرست کرده‌ایم؛

– تصویر را بهبود می بخشد

وقتی مشتریان، کسب ‌و کاری را با استفاده از ویدئو وال یا تلویزیون تالار مشاهده می‌ کنند، این تصور به وجود می آید که کسب ‌و کار مذکور، وضوح و شفافیت ارزش ‌های اطلاعاتی خود را جدی می‌ گیرد. شرکتی که شفافیت همکاران را در اولویت قرار می دهد، شرکتی است که بهره وری، کارایی و ارتباطات را ارج می نهد.

– توجه همکاران خود را جلب می کند

همکارانی که از طریق ارتباط کار می کنند، به احتمال زیاد در کار خود سازنده و ماهرتر هستند؛ زیرا اشتباهات ناشی از عدم ارتباط به حداقل ممکن می رسد. ویدئو وال یا تلویزیون تالار به کارفرمایان این فرصت را می‌دهد که اعلامیه ‌های سراسری شرکت را برای تیم ‌های گسترده‌ تر پخش کنند؛ بنابراین همه احساس می ‌کنند در محل کارشان متحد و ارزشمند هستند.

– سرگرم کننده است

ویدئو وال یا تلویزیون تالار برای سرگرم کردن مهمانان و همکاران عالی است؛ زیرا راه حل های پیشرفته ویدئو وال ها قابلیت نمایش محتوای مبتنی بر مرورگر وب را دارند. بنابراین پخش ورزش و فیلم با آن بسیار آسان است. روزهای شلوغی اطراف یک تلویزیون یا مانیتور قدیمی گذشته است.

– قابلیت نظارت دارد

از آنجایی که ویدئو وال ها یا انواع تلویزیون تالار می توانند یک تصویر منسجم را نمایش دهند، راه اندازی مرکز امنیتی شخصی شما آسان تر خواهد بود. با این محصول می‌توانید با پیوند دادن دوربین‌ های خود به کنترل‌کننده‌ ها، تصویر کامل را دریافت کنید و به شما آرامش خاطر و کنترل کامل بر نظارت خود را بدهد.

انواع مختلف تکنولوژی ویدئو وال

ویدئو وال برای همه اهداف به یک اندازه مناسب نیست و برخی از فناوری های آن سازگار با نیازهای مختلف است. بیایید انواع مختلف فناوری های تلویزیون تالار را مرور کنیم؛

پنل های LED

ویدئو وال یا تلویزیون تالار مبتنی بر پنل LED دقیقاً همان چیزی است که می گویند. آنها LED هایی هستند که برای نمایش یک تصویر واضح در کنار هم قرار گرفته اند. معمولا نازک تر بوده و دارای مرزهای کوچکتری هستند تا تصویر ترکیبی تری ارائه دهند.

مکعب های پیش بینی شده

مکعب ‌های پیش‌بینی‌ شده عقب، جلوه‌ ای یکپارچه از ویدئو وال یا تلویزیون تالار را ارائه می‌دهند؛ زیرا با پروژکتور یکپارچه شده است. یک پروژکتور در پشت صفحه نمایش نصب شده است که خروجی نمایشگر با کیفیت بسیار بالاتری را ارائه می دهد.

مانیتورهای TFT/LCD

اگرچه مانیتورهای LCD مانند سایر ویدئو وال ها کار می کنند؛ اما دارای مرز بسیار نازک تری نسبت به سایر انواع ویدئو وال هستند که در نهایت باعث می شود یک تصویر صاف و بدون درز بدون وقفه در کیفیت نمایشگر ایجاد گردد.

تفاوت های LCD در مقابل نمایشگرهای LED

یکی از بزرگ ترین سوالات در مورد نمایشگرهای تلویزیون شهری و ویدئو وال یا تلویزیون تالار این است که چه تفاوت هایی بین ال سی دی و LED وجود دارد. تلویزیون های صفحه تختی که معمولا در خانه ها و ادارات می بینید، نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) هستند. پنل های LCD از لایه ای از کریستال مایع تشکیل شده که بین دو تکه شیشه قرار گرفته است. با این حال، کریستال های مایع قادر به تولید نور خود نیستند، به این معنی که برای روشن شدن صفحه نمایش، نور پس زمینه (LED) در پشت شیشه مورد نیاز است. نمایشگرهای LED محبوب هستند؛ زیرا برخلاف نمایشگرهای LCD می توانند به تنهایی نور تولید و ساطع کنند.

مزایای نمایشگرهای LED

  • ایده آل برای استفاده در فضای داخلی یا خارجی
  • مصرف برق کم
  • نیاز کم به نگهداری
  • طول عمر طولانی
  • منبع نور خود ساطع
  • موجود در اشکال و اندازه های مختلف
  • تصاویری با کیفیت و وضوح بالا

شما می توانید تلویزیون شهری و ویدئو وال یا تلویزیون تالار سفارشی را که متناسب با نیازها و بودجه شماست، پیدا کنید.

PIC 1 - بررسی قیمت انواع تلویزیون شهری، ویدئو وال یا تلویزیون تالار
نکات کلیدی هنگام خرید تلویزیون شهری و تالار و ویدئو وال

کجا از ویدئو وال یا تلویزیون تالار LED استفاده می شود؟

ویدئو وال های LED تقریباً در هر مکانی قابل استفاده هستند. از نمایشگرهای بزرگ و جذاب گرفته تا برنامه های کوچکتر را احتمالاً در اماکن زیر مشاهده کرده اید؛

  • مراکز تجاری
  • اتاق های فرمان
  • سازمان ها و ارگان های مهم
  • اتاق های کنترل مراکز صنعتی
  • استودیوهای تلویزیونی
  • موزه ها و مراکز اسناد
  • مجتمع های تجاری و مراکز خرید
  • بیلبوردها، بردها و تابلوهای تبلیغاتی
  • استادیوم های ورزشی و پارک ها
  • آژانس های مسافرتی و گردشگری
  • مراکز درمانی، آزمایشگاه ها و بیمارستان ها
  • هتل ها، دانشگاه ها، اماکن مذهبی و فرهنگسراها
  • محل برگزاری کنسرت ها، تالارهای عروسی و پذیرایی
  • مراکز نظارتی و حفاظتی (کنترل دوربین های مداربسته)
  • بانک ها و موسسات مالی، دفاتر بورس، طلافروشی ها و صرافی ها
  • فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن، مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه های مسافربری
  • سالن های کنفرانس، نمایشگاه های بین المللی، لابی سینماها و تئاترها و سالن های همایش و اجتماعات
  • مراکز کنترل شهری مانند کنترل ترافیک، صدا و سیما، مراکز پلیس، مدیریت بحران، مراکز آتش نشانی، نیروگاه ها، مراکز اورژانس، مراکز مخابرات و …

به طور کلی، برای پخش تبلیغات کسب و کارتان در محیط های داخلی و خارجی بهترین انتخاب، نمایشگرهای تلویزیون شهری و ویدئو وال یا تلویزیون تالار هستند. این محصولات می توانند با رایانه ها، تجهیزات ویدئو کنفرانس، سیستم های ویدئویی پخش و سایر منابع متصل شوند تا بتوانید محتوای سفارشی را نمایش دهید. شما حتی می توانید نمایشگرهای لمسی و تعاملی ایجاد کنید.

عوامل تعیین کننده قیمت تلویزیون شهری و ویدئو وال

عوامل مختلفی بر تعیین قیمت انواع تلویزیون شهری و ویدئو وال یا تلویزیون تالار تاثیرگذار است که به آنها می پردازیم.
کیفیت تصاویر- هرچه کیفیت نمایشگر بالاتر باشد، قیمت تلویزیون شهری و ویدئو وال بیشتر خواهد بود. لذا در هنگام خرید باید به وضوح و رزولوشن متناسب با کارتان دقت کنید.
جنس پایه و بدنه- این عامل بیشتر در محیط های خارجی تعیین کننده است؛ چون پایه و بدنه تلویزیون باید از استحکام و قدرت کافی در برابر عوامل محیطی برخوردار باشد.
ابعاد – در هنگام خرید تلویزیون شهری و تلویزیون تالار باید به ابعاد مورد نیاز خود توجه کنید. بدیهی است که هر چقدر ابعاد آن را بزرگ تر انتخاب کنید هزینه بیشتری باید بپردازید.
دات پیچ – همانطور که گفته شد به حدفاصل میان دو پیکسل دات پیچ می گویند. دات بیانگر کیفیت تصویر بوده و لذا هرچقدر این فاصله کمتر باشد کیفیت تصویر بالاتر و قیمت نیز بیشتر می شود.
مصرف انرژی- هر چقدر مصرف بهینه انرژی محصول کمتر باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود.
تعداد پیکسل ها- تعداد و تراکم پیکسل های تلویزیون شهری و ویدئو وال در قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود؛ هر تراکم پیکسلی بالاتر باشد هزینه بیشتری را باید در نظر بگیرید.
کیفیت صدا- اگر کیفیت صدای تلویزیون شهری و ویدئو وال برای کسب و کارتان دارای اهمیت است باید هزینه بیشتری را بر روی آن سرمایه گذاری کنید.
کنتراست و روشنایی تصویر- این عامل در میزان روشنایی و کیفیت سایه روشن محصول تاثیر می گذارد.
خنک کننده- برای استفاده از تلویزیون شهری یا ویدئو وال در محیط های گرم و خشک یا زیر نور خورشید حتما باید محصولات دارای خنک کننده را انتخاب کرد.

جمع بندی

در این مقاله شما را با انواع نمایشگرهای رایج شهری آشنا کرده و به عوامل تعیین کننده در قیمت محصولات مورد نظر اشاره کردیم. برای انتخاب تلویزیون شهری و تلویزیون تالار یا ویدئو وال، بهتر است نیازهای کاربر و بهترین فناوری ‌های همراه با راه‌ اندازی خود را در نظر بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button