IMG ۲۰۲۳۰۷۲۶ ۰۰۳۸۲۰ 266x300 - تلویزیون شهری و ویدئو وال ، انواع حالت های پخش و امکانات هرکدام از آنها

تلویزیون شهری و ویدئو وال ، انواع حالت های پخش و امکانات هرکدام از آنها

تلویزیون شهری و ویدئو وال ، انواع حالت های پخش و امکانات هرکدام از آنها

تلویزیون شهری و ویدئو وال به لحاظ پخش به دو دسته کلی پخش آنلاین و آفلاین تقسیم می شوند البته در نمایشگر های جدید با پیشرفت تکنولوژی و اختراع دستگاهی به نام ویدئو پروسسور می توانیم از امکانات هر دو حالت پخش به صورت همزمان بهره ببریم که در ادامه مطلب به تشریح و توضیح هر یک از این سه حالت پخش می پردازیم تا بیشتر با کارکرد و امکانات این دستگاه ها آشنا شوید و چنانچه قصد خرید تلویزیون شهری و ویدئو وال را دارید بتوانید به راحتی بین حالت های مختلف پخش حالت متناسب با کارایی خود را انتخاب نموده و آن را خریداری نمایید .

پخش آفلاین

در این حالت از کارتهای کنترل آفلاین جهت پخش مطالب روی نمایشگر و دستور به پنل ها بهره گیری می شود ، در کشور ما بیشتر کارت های برند هویدو (HD) نظیر C10 , C15 , C30 ,C35 , D10 , D20 , D30 ,A30 ,…. بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند ، معمولا در این کارتها یک حافظه داخلی که با کابل شبکه و فلش Usb و wifi قابل پر کردن می باشند و همچنین سیستم پخش از روی فلش مموری در اختیار کاربر قرار می گیرد ، که با یک نرم افزار مبدل فایلهای تصویری به حالت قابل پخش و بارگذاری روی حافظه کارت در می آیند و از طریق فلش usb ، کابل شبکه و یا ارتباط wifi به حافظه دستگاه انتقال می یابند.

در این حالت دستگاه به محض روشن شدن شروع به پخش مطالب بارگذاری شده روی حافظه و یا فلش مموری می کند و به صورت دوره ای مطالب را بدون وقفه نمایش خواهد داد و تا نوبت بعد که تصاویر و مطالب جدید روی کارت و حافظه بارگذاری شود تلویزیون شهری و ویدئو وال ما همان مطالب را نمایش خواهد داد.

wqi9ig 300x300 - تلویزیون شهری و ویدئو وال ، انواع حالت های پخش و امکانات هرکدام از آنها
تلویزیون شهری و ویدئو وال تبلیغاتی آفلاین

از این حالت پخش بیشتر در نمایشگر های تبلیغاتی استفاده می گردد ، حافظه این نوع کارت ها بسته به نوع و مدل آن ها از ۵۱۲ مگابایت تا ۸ گیگا بایت می باشد که البته با اتصال فلش مموری و پخش از روی آن قابلیت ارتقا دارد و هر یک از انواع این کارت ها تا یک ابعاد بخصوصی را ساپورت و پشتیبانی می کنند که در صورت افزایش تعداد پیکسل به تعدادهای بالاتر می توان با بهره گیری از کارت گیرنده (recive card) مقداری کیفیت تصویر را افزایش داد و از کاهش فرکانس تصویر و دیتا جلوگیری نمود.

پخش آنلاین

در این حالت از کارت های گیرنده (recive card) جهت کنترل پنل های صفحه نمایش استفاده می گردد و این کارت های گیرنده بوسیله یک عدد کارت فرستنده (sender card) کنترل می شوند که معمولا داخل یک کیس کامپیوتر قرار می گیرد و از روی کیس مطالب و تصاوی را برای کارتهای گیرنده داخل دستگاه ارسال می نماید و به طور زنده قسمتی از مانیتور کامپیوتر (بسته به تعداد پیکسل ویدئو وال و یا تلویزیون شهری) روی صفحه نمایشگر نمایش داده می شود و هر چه در آن قسمت از صفحه نمایش داده شود به طور زنده (live) روی دستگاه شما نمایش داده می شود.

Urban tv video wall 300x277 - تلویزیون شهری و ویدئو وال ، انواع حالت های پخش و امکانات هرکدام از آنها
تلویزیون شهری و ویدئو وال باغ تالار آپادانای سیرجان متصل به ویدئو پروسسور با قابلیت پخش آنلاین و آفلاین

از معایب این حالت می توان به نیاز همیشگی دستگاه به یک کامپیوتر روشن و یک نفر اپراتور ماهر جهت کار با دستگاه اشاره کرد و کار با نمایشگر در این حالت کار نسبتا سختی هست

برندهای معتبر این نوع کارت ها در کشور ما linsn , nova star , HD , colorlight ,…. می باشند که هر یک مدل های متنوعی سندر و ریسور با امکانات و قابلیت پشتیبانی تعداد مشخصی پیکسل را دارند.

ویدئو پروسسور (حالت آنلاین و آفلاین)

ظهور این دستگاه در سالهای اخیر به نوعی انقلابی در کار کردن با
تلویزیون شهری و ویدئو وال ایجاد کرده است ، در واقع کار کردن با این دستگاه خیلی راحت می باشد و نه به نرم افزار جهت تبدیل فایلهای تصویری احتیاجی دارد و نه نیازی به یک کامپیوتر همواره روشن و اپراتور ، و در عین حال قابلیت پخش دستگاه های متنوع تصویری مثل ویدئو ، کنسول بازی ، دوربین مدار بسته و…. را با پورت های مختلف دارا می باشد .

تلویزیون شهری و ویدئو وال شما پس از اتصال به ویدئو پروسسور تبدیل به یک تلویزیون خانگی بزرگ شده که به راحتی می توانید با آن کار کنید و ورودی های تصویر مختلف مثل Hdmi , Dvi , Vga , sdi ,… را به آن متصل کنید و حتی تصاویرتان را از طریق اتصال فلش usb به راحتی روی دستگاه نمایش دهید.

ofulyz 300x100 - تلویزیون شهری و ویدئو وال ، انواع حالت های پخش و امکانات هرکدام از آنها
تلویزیون شهری و ویدئو وال متصل به ویدئو پروسسور

حتی در بعضی از انواع ویدئو پروسسور های حرفه ای قابلیت های زیادی مثل تصویر در تصویر و نصب اندروید و نرم افزار های تلویزیون های هوشمند هم وجود دارد ، در واقع در این حالت پخش ما کارت فرستنده آنلاین را درون ویدئو پروسسور قرار می دهیم و ویدئو پروسسور دو کار مهم برای ما انجام میدهد .
۱. تبدیل تعداد پیکسل تصاویر مختلف ما به تعداد پیکسل تلویزیون شهری و ویدئو وال
۲. گرفتن تصاویر از ورودی های پورت های مختلف روی ویدئو پروسسور و انتقال این تصاویر به فرستنده آنلاین )که داخل ویدئو پروسسور قرار می گیرد) و سپس ارسال تصاویر از کارت فرستنده به کارتهای گیرنده داخل ویدئو وال

نتیجه گیری

ما باید با توجه به نوع استفاده و ابعاد و کاربری که می خواهیم با نمایشگر مان داشته باشیم برای حالت پخش دستگاهمان تصمیم گیری کنیم ، بهترین و کاملترین امکانات را می توانیم با استفاده از ویدئو پروسسور داشته باشیم ولی در برخی از دستگاه های تبلیغاتی که ابعاد نسبتا کوچکی دارند استفاده از پروسسور مقرون به صرفه نیست و کارایی خاصی هم به ما ارائه نخواهد داد ، در این حالت استفاده از کارت های آفلاین هم مقرون به صرفه و هم کافی می باشد ، حالت پخش آنلاین با استفاده از کامپیوتر به علت سختی کاربری تقریبا منسوخ شده است و برای پخش آنلاین بیشتر از ویدئو پروسسور استفاده می گردد که همزمان امکانات تلویزیون شهری آفلاین را نیز در اختیار ما قرار خواهد داد.

آگهی گروه صنعتی دلتا در این رابطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button