IMG ۲۰۲۳۰۷۲۶ ۰۰۳۸۲۰ 266x300 - هر آنچه درباره تلویزیون شهری باید بدانید

هر آنچه درباره تلویزیون شهری باید بدانید

هر آنچه درباره تلویزیون شهری باید بدانید

ویدئو وال که با نام تلویزیون شهری هم شناخته می شود نمایشگری بزرگ به شکل تلویزیون های خانگی است که با اهداف مختلف در سطح شهر نصب می شود. این تلویزیون از اجزاء مختلفی تشکیل شده است و دارای انواع مختلفی نیز می باشد. مهم ترین رسالت تلویزیون های نصب شده در اتوبان ها و پارک ها و هر محیط عمومی، ارائه تبلیغات و اطلاع رسانی به مخاطبین می باشد. این سیستم قابل اجاره نیز هست و عموما در اختیار شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد قرار می گیرد.. بنابراین برای استفاده و یا نصب تلویزیون های شهری نیاز به دریافت مجوز از اداره های مربوطه می باشد.
تلویزیون شهری دارای ویژگی و قابلیت هایی است که منجر شده تا استفاده از آن برای ارائه تبلیغات به صرفه و عالی شناخته شود. در ادامه این مقاله به هر آنچه که در خصوص تلویزیون های شهری نیاز است بدانید خواهیم پرداخت.

slide7 300x107 - هر آنچه درباره تلویزیون شهری باید بدانید
هر آنچه درباره تلویزیون شهری باید بدانید

تلویزیون شهری چیست؟

تلویزیون شهری با توجه به سایز آن از بلوک های متعددی تشکیل شده است که هر یک دارای پیکسل و یا پیکسل هایی با رنگ اصلی LED هستند. به مجموعه ای از بلوک ها کابینت گفته می شود که اتصال کابینت ها بر روی یکدیگر باعث هماهنگ شدن صفحه تلویزیون شده و بخش های تلوزیون با این ترتیب امکان پذیر است.
هر یک از کابینت ها از سری ماژول های مختلف تشکیل شده اند که با توجه به نوع پیکسل آنها از تعدادی ال ای دی در ساخت استفاده شده است. رنگ های اصلی پیکسل قرمز، آبی و سبز می باشند که با توجه به نوع پیکسل از یک یا دو رنگ اصلی در هر پیکسل استفاده می شود.
هرچه قدر میزان تراکم پیکسلی در ماژول های تلویزیون شهری بیشتر باشد به همان اندازه کیفیت تلویزیون بیشتر خواهد شد. عدد دات پیچ نشان دهنده کیفیت تلویزیون های شهری است. این اطلاعات برای افرادی که قصد خرید این دستگاه را دارند مفید خواهند بود. به طور کلی پیکسل های ماژول LED, SMD نشان دهنده کیفیت و تراکم پیکسل هستند. تراکم اس ام دی نسبت به تراکم ماژول ال ای دی کم و در نتیجه تراکم بیشتری نسبت به آن دارد. هر یک از این دو مدل تلویزیون های شهری برای شرایط و موقعیت های مختلف مناسب هستند.

slide6 300x107 - هر آنچه درباره تلویزیون شهری باید بدانید
هر آنچه درباره تلویزیون شهری باید بدانید

موارد استفاده از تلویزیون شهری

به طور کلی تلویزیون شهری با اهداف مختلفی در مکان های روباز و سربسته نصب می شود. زیبا سازی شهری، اطلاع رسانی و در نهایت تبلیغات محصولات و خدمات مختلف از موارد استفاده از این وسیله می باشند.
بیشترین استفاده از تلویزیون شهری انجام تبلیغات و نصب آن در ورزشگاه ها و سالن های همایش و فستیوال ها است. پخش فیلم و تصاویر با استفاده از این نمایشگر منجر شده تا به طیف وسیعی از مردم در کمترین زمان اطلاع رسانی شود.
به همین جهت تلویزیون شهری پر بازده ترین روش تبلیغات می باشد. این سیستم در مناسبت های خاص توسط شهرداری فیلم و تصاویر جذاب و مناسبی را پخش خواهد کرد. همچنین پیام های شادباش و یا پیام های اطلاع رسانی و یا تسلیت را به وسیله آن می توان به اطلاع عموم مردم رساند.
در ورزشگاه ها و یا سالن های همایش و تالار این وسیله برای پخش مستقیم تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از نمایشگر در این مکان ها بسیار ضروری بوده تا جایی که نصب آنها ضروری خواهد بود.

موارد مهم در زمان استفاده از تلویزیون شهری

تلویزیون شهری یا نمایشگر شهری در مکان های عمومی نصب می شود تا وقایع و یا اخبار و اطلاعاتی را به سمع و نظر مردم برساند. این نمایشگر ممکن است در یک فضای بسته و یا در فضای باز مورد استفاده قرار بگیرد. به همین جهت با توجه به شرایط و موقعیت نصب بایستی از مدل های مناسب آن استفاده نمود.
• اگر تلویزیون شهری در اتوبانی نصب شود احتمالا افراد از فاصله دور و در اتومبیل های خود صفحه نمایش تلویزیون را می بینند. بنابراین بایستی از مدلی که تراکم بیشتری داشته باشد در این مکان ها استفاده کرد.
• همچنین ابعاد و اندازه ستون و یا پایه تلویزیون بایستی متناسب با سایز و وزن آن انتخاب شود.
• هر چقدر از صفحه نمایش بزرگتری استفاده شود هزینه برای نصب و یا اجاره نیز به تبع بیشتر خواهد شد.
• در زمان نصب این وسیله لازم است تا به موارد مهم دیگری همچون نحوه قرار گیری تلویزیون و وضعیت جغرافیایی آن توجه کرد.
• همچنین بایستی به دلیل گرمای تولیدی توسط این ابزار از سیستم های خنک کننده مناسب استفاده کرد تا ایمنی دستگاه به ویژه در تابستان افزایش یابد. زیرا این وسیله به دلیل استفاده از برق گرمای زیادی از خود تولید می کنند.
• برخی از حوادث پیش آمده ممکن است ناشی از سقوط تلویزیون های عظیم الجثه شهری و یا سوختن آن باشد. همچنین ممکن است به دلیل پرت شدن حواس عابر پیاده و یا رانندگان اتفاق بیفتند. به همین دلیل بایستی کارشناسان در زمان نصب این وسیله نکات مختلف ایمنی را در نظر داشته باشند.
• نصب این نمایشگر ها در پیچ اتوبان و یا جاده ها و یا در تقاطع و بریدگی ها ممکن است خطر آفرین باشد. بنابراین برای جلوگیری از اتفاقات غیر مترقبه لازم است تا همه جوانب را در نظر گرفت.

انواع تلویزیون های شهری کدامند؟

تلویزیون شهری به لحاظ کاربرد، راه اندازی و پیکسل به انواع مختلفی تقسیم می شوند. تلویزیون هایی که در فضای درونی یا بیرونی نصب می شوند تلوزیون های indoor و outdoor می باشند. این دو مدل از تلویزیون شهری نیز به لحاظ ساختاری به دو نوع 2RGB و RGB تقسیم می شوند.
در نوع و مدل 2RGB هر پیکسل تلویزیون از 3 ال ای دی قرمز و سبز و آبی تشکیل شده است. در مقابل مدل RGB نیز از هر پیکسل ال ای دی قرمز و سبز و آبی تشکیل می شود. این دو مدل نیز به لحاظ راه اندازی و نحوه استارت برای شروع کار به دو نوع آفلاین و آنلاین تقسیم می شوند.
مدل آنلاین از تلویزیون شهری به سیستم های شبکه ای وایرلس متصل شده و به صورت زنده تصاویر و فیلم را در صفحه نمایش پخش خود پخش می کند. مانند تلویزیون استادیوم های ورزشی. در مدل آفلاین نیز قبل از راه اندازی، سیستم نمایشگر با استفاده از رایانه برنامه ریزی می شود. سپس تلویزیون به شیوه مستقل فعالیت می کند. پخش تصاویر و فیلم در این تلویزیون به صورت خودکار خواهند بود.
نوع دیگر این نمایشگر های محیطی تلویزیون های سه بعدی نام دارند که زاویه نور را برای چشم چپ و راست بیننده خلق می کنند. این مدل از تلویزیون ها برای بینندگان بسیار سرگرم کننده خواهند بود. همچنین تاثیر مهمی در امر تبلیغات خواهند داشت. در کشور های خارجی استفاده از این مدل تلوزیون شهری مرسوم تر است.

slide5 300x107 - هر آنچه درباره تلویزیون شهری باید بدانید
هر آنچه درباره تلویزیون شهری باید بدانید

تلویزیون شهری سیار چیست؟

بسیاری از نمایشگر های معمول در سطح شهر ممکن است از نوع سیار باشند. تلویزیون شهری سیار بیشتر برای مواقع و موقعیت هایی استفاده می شود که برای زمان مشخص و محدودی به آن نیاز است.
این سیستم زمانی راه اندازی می شود که به یک نمایشگر نیاز داشته باشیم اما فاقد یک مکان فیزیکی همیشگی باشیم. مانند زمان برگزاری فستیوال و یا جشن های بزرگ هنری در محلی خاص اقدام به نصب تلویزیون سیار خواهند کرد. پایه های این مدل از تلویزیون قوی و حالت چرخدار دارند. کابینت های این تلویزیون نیز قابل جداسازی بوده تا حمل آنها نیز آسان تر باشد. استفاده از این مدل برای مواقع خاص راه حلی مناسب و منطقی است.

slide3 300x107 - هر آنچه درباره تلویزیون شهری باید بدانید
هر آنچه درباره تلویزیون شهری باید بدانید

تاثیر تلویزیون های شهری بر روی تبلیغات

تلویزیون شهری و ویدئو وال یکی از بهترین ابزاری است که با استفاده از آن می توان اطلاعاتی را در اختیار جمع کثیری از عموم مردم قرار داد. امر بازاریابی و تبلیغات برای هر کسب و کاری یک نیاز اساسی است. مدیران و صاحبان مشاغل با استفاده از این ابزار می توانند در زمان کم و با کمترین هزینه محصول و خدمات خود را به افراد معرفی کنند.
قطعا مردمی که در پارک و یا مرکز خرید در حال استراحت و یا وقت گذراندن هستند بیشتر بر روی تبلیغات ویدئویی پخش شده از یک تلویزیون بزرگ توجه نشان می دهند. همچنین پخش تصاویر و ویدیو هایی که خبر از یک رویداد بزرگ دارند برای اطلاع رسانی عموم بسیار نتیجه بخش تر خواهد بود.
لذا تبلیغات با تکرار و جذابیت در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند. همچنین با در نظر گرفتن موقعیت های مختلف مخاطب تاثیر خود را خواهد گذاشت. به این جهت است که استفاده از تلویزیون های شهری برای امر تبلیغات بسیار زیاد و تاثیر گذار است.

جمع بندی

تلویزیون شهری یا همان ویدئو وال یک ابزار تبلیغاتی و اطلاع رسانی است که در سال های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. به صورتی که امروزه در همه چهارراه ها یا بزرگ راه های پر تردد از این نمایشگر استفاده شده است.
تاثیر تلویزیون شهری بر امر تبلیغات به گونه ای است که همه مدیران و صاحبان مشاغل برای استفاده از این وسیله کاربردی در امر بازاریابی خود برنامه ریزی می کنند. بازدهی در این روش بسیار سریع و در کوتاه مدت اتفاق می افتد. به ویژه هزینه آن نیز بسیار به صرفه و مناسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button