IMG ۲۰۲۳۰۷۲۶ ۰۰۳۸۲۰ 266x300 - تلویزیون شهری چیست ؟ معرفی انواع مختلف تلویزیون شهری

تلویزیون شهری چیست ؟ معرفی انواع مختلف تلویزیون شهری

تلویزیون شهری چیست ؟ معرفی انواع مختلف تلویزیون شهری

تلویزیون شهری یکی از ابزارهای دیجیتالی است که در مکان های مختلف قابلیت نصب را دارد. این ابزار با اهداف مختلفی نصب می شود که با توجه به شرایط می توان از انواع مختلف آن استفاده کرد. تلویزیون شهری دارای قابلیت هایی است که در انواع آن مشترک است. در واقع این سیستم بهترین وسیله برای تبلیغات در مکان عمومی شناخته شده است. دلیل آن هم جلب نظر مخاطبین به دلیل قابلیت هایی است که دارد. به تلویزیون های شهری نمایشگر شهری و
ویدئو وال نیز گفته می شود. در ادامه این مقاله با انواع مختلف این سیستم و قطعات آن آشنا خواهیم شد.

slide6 300x107 - تلویزیون شهری چیست ؟ معرفی انواع مختلف تلویزیون شهری
تلویزیون شهری چیست؟

تلویزیون شهری چیست؟

تلویزیون شهری یک نمایشگر بزرگ دیجیتالی است که از قطعات مختلفی ساخته شده است. حتما در استادیوم های ورزشی و یا پارک ها تلویزیون های بزرگی را دیده اید که فیلم و تصاویری را به نمایش می گذارند. تصاویر و فیلم هایی که از این نمایشگر پخش می شوند اهداف مختلفی را دنبال می کنند. در واقع این تصاویر و فیلم ها برای مخاطبین و مردمی پخش می شوند که در آن فضا و یا محوطه قرار دارند و یا از آنجا عبور می کنند. به این نمایشگر های بزرگ تلویزیون شهری و یا ویدئو وال گفته می شود.
تلویزیون های شهری با توجه به قابلیت و ویژگی هایی که دارند قابل استفاده در فضای بیرونی و به تبع قابل استفاده در فضاهای داخلی نیز هستند. افراد برای تبلیغ محصولات و خدمات خود اقدام به نصب و یا اجاره آن ها می کنند. البته این وسیله فقط به منظور بازاریابی و تبلیغات در مکان های عمومی نصب نمی شوند. چرا که زیباسازی شهری و یا اطلاع رسانی های جمعی نیز از دلایل دیگر نصب نمایشگر و یا تلویزیون شهری هستند. غالبا تلویزیون های شهری در اختیار شهرداری و وزارت ارشاد می باشند. بنابراین در زمان استفاده از آن ها نیاز به دریافت مجوز از ادارات ذیربط است. همچنین نصب آن ها نیز بایستی با کسب مجوز همراه باشد. در ادامه با انواع این ابزار کاربردی آشنا خواهیم شد.

انواع تلویزیون شهری یا ویدئو وال

تلویزیون شهری به دو نوع آفلاین و آنلاین تقسیم می شود. منظور از تلویزیون شهری آنلاین اتصال این سیستم به وایرلس و هدایت آن از طریق نرم افزار های کامپیوتری و شبکه مخابراتی است. تلویزیون های شهری نصب شده در ورزشگاه ها و استادیوم های ورزشی از نوع سیستم آنلاین می باشند.
تلویزیون های شهری دیگر که به صورت مستقیم از نمایشگر آنها فیلم و تصاویر پخش می شود نیز مدل آفلاین آن هستند. این مدل از تلویزیون های شهری به صورت مستقل بوده و فقط برای راه اندازی آن ها از کامپیوتر استفاده می شود.

006 1 300x198 - تلویزیون شهری چیست ؟ معرفی انواع مختلف تلویزیون شهری
تلویزیون شهری چیست

تلویزیون های آفلاین و یا آنلاین شهری نیز خود به دو مدل درونی و بیرونی تقسیم می شوند. تلویزیون هایی آفلاین یا آنلاینی که در محیط های سربسته نصب می شوند و برای محیط های سقف دار طراحی شده اند مدل indoor یا درونی نام دارند. اما تلویزیون های آفلاین و یا آنلاینی که مناسب برای محیط های بیرونی طراحی و ساخته می شوند نمونه های outdoor می باشند. ساختار این تلویزیون ها به صورتی است که در برابر شرایط مختلف جوی مقاوم هستند. البته تقسیم بندی تلویزیون های شهری فقط به این موارد ختم نمی شوند.
به طور کلی انواع نمایشگر و یا ویدئو وال ها از نظر ساختاری، راه اندازی و یا کاربردی به انواع مختلف تقسیم می شوند. مدل های دیگر آن به شرح زیر می باشند.

انواع تلویزیون های شهری به لحاظ ساختاری

تلویزیون شهری در هر یک از مدل های فوق الذکر قابل طراحی و تولید در پیکسل های مختلفی است. به همین جهت می توان ویدئو وال ها را به دو مدل از نظر ساختاری تقسیم کرد. RGB, 2RGB دو مدل از تلویزیون های شهری هستند که از نظر ساختار پیکسل با یکدیگر تفاوت دارند. در مدل RGB هر پیکسل از یک LED آبی، سبز و قرمز ساخته شده است که ساختار آن با 2RGB تفاوت دارد. در مدل 2RGB هر پیکسل از 2 ال ای دی در رنگ های اصلی فوق الذکر ساخته شده است. هر یک از این مدل ها دارای ویژگی هایی هستند و برای مکان و موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در زمان خرید و نصب آن ها باید به این موارد مهم توجه کرد.
علاوه بر مدل های ذکر شده تلویزیون های شهری یا به صورت ثابت و یا به صورت سیار نصب خواهند شد. نصب پایه نمایشگر های سیار با نوع و مدل ثابت آن تفاوت دارد. نصب این دستگاه با توجه به موقت یا سیار و یا با توجه به دائمی بودن تلویزیون متفاوت خواهد بود. زیرا پایه های نصب تلویزیون های مزبور دارای مشخصات مختص به خود هستند.

004 1 300x225 - تلویزیون شهری چیست ؟ معرفی انواع مختلف تلویزیون شهری
تلویزیون شهری چیست؟ معرفی انواع مختلف تلویزیون شهری

قطعات تلویزیون شهری

آشنایی با مشخصات فنی و قطعات تلویزیون شهری برای افرادی که قصد خرید آن را دارند لازم و ضروری است. به عبارتی مشتریان این سیستم با توجه به نیاز و شرایط مورد استفاده لازم است با قطعات آن آشنایی داشته باشند. قسمت های اصلی و قطعات مهم و اصطلاحات لازم تلویزیون شهری به قرار زیر می باشند.

ماژول ها

مهم ترین قسمت ویدئو وال ماژول smd است. از قرار گیری ال ای دی ها در کنار یکدیگر ماژول ها ساخته می شوند. در واقع ماژول بستری است برای اتصال ال ای دی و خازن ها که با واشر آب بندی می شوند و از آنها در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.

برد کنترل

برد در تلویزیون شهری وظیفه دریافت اطلاعات از سیستم های مختلف و یا کابل ها را دارد. کاربر دیتاها را با استفاده از USB, LAN به برد نمایشگر ارسال می کند و به این وسیله داده ها در صفحه مربوطه نمایش داده می شوند.

کابینت

ماژول ها از ال ای دی ها در کنار یکدیگر ساخته می شوند. کابینت نیز از قرار گیری ماژول ها در یک قاب مخصوص تشکیل می شود. با قرار گیری کابینت ها در کنار یکدیگر صفحه نمایش تلویزیون ساخته می شود.

پاور تغذیه

برای روشن شدن و فعالیت تلویزیون شهری به یک منبع تغذیه نیاز است. بنابراین یکی از قسمت های مهم تلویزیون های شهری پاور برق و یا منبع تغذیه آنها است. در صورت نبود این بخش، رسانایی برق به ماژول های تلویزیون دچار نقص فنی خواهد شد.

سیستم خنک کننده

یکی از قطعات مهم که برای ایمنی دستگاه مورد نیاز است سیستم خنک کننده می باشد. چرا که منبع تغذیه یا پاور تغذیه تلویزیون شهری از خود گرمای زیادی ساطع می کند که در صورت نبود این سیستم تلویزیون دچار سوختگی برد و قطعات خواهد شد.

قیمت تلویزیون شهری و فاکتورهای تعیین کننده آن کدام است؟

اگر به دنبال خرید و یا اجاره تلویزیون شهری یا ویدئو وال هستید قطعا قیمت مهم ترین آیتم برای شما در خرید خواهد بود. بسیاری از صاحبان کسب و کار و یا مدیران شرکت های خدماتی و تبلیغاتی اقدام به خرید تلویزیون شهری خواهند کرد. قیمت هر یک از مدل ها بر اساس فاکتور های مختلفی تعیین خواهد شد. ابعاد یکی از فاکتور های اصلی است که هر چه ابعاد تلویزیون بزرگتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. جنس تلویزیون و برند قطعات نیز در تعیین قیمت بسیار موثر می باشند. چرا که برند های معتبر دارای کیفیت بهتر نیز هستند و در آینده و در زمان استفاده کاربر را با مشکلات مختلف روبه رو نخواهد کرد.
حفاظت از سیستم نرم افزاری و سخت افزاری و داشتن تجهیزات ایمنی در تلویزیون شهری بسیار مهم است. چرا که امکان سرقت تلویزیون و یا هک کردن آن وجود دارد. در این صورت زیان مالی برای افراد به دنبال خواهد داشت. بنابراین مورد مهم، توجه به سیستم حفاظتی در این نمایشگرها است. بایستی در زمان خرید ویدئو وال از حفاظت سخت افزاری و نرم افزاری آن مطمئن بود.

005 1 300x211 - تلویزیون شهری چیست ؟ معرفی انواع مختلف تلویزیون شهری
تلویزیون شهری چیست ؟ معرفی انواع مختلف تلویزیون شهری

لزوم استفاده از تلویزیون شهری برای امر تبلیغات چیست؟

در دنیای امروز شیوه های جدیدی برای تبلیغات و بازاریابی به وجود آمده اند. استفاده از تلویزیون شهری به دلیل تبعات فوق العاده مثبت آن در بازاریابی منجر شده است تا بسیاری از افراد از این روش تبلیغاتی بهره بگیرند. استفاده از شیوه تبلیغات در کنار سایر روش های تبلیغاتی موفقیت های زیادی را برای شما به وجود خواهد آورد.
تبلیغات از طریق نمایشگر های شهری سریع و بدون محدوده زمانی و همچنین با کمترین هزینه و با در بر گرفتن تعداد زیادی از مخاطبین همراه است. بنابراین امروزه همه صاحبان و مدیران از این شیوه برای بازاریابی نیز استفاده می کنند.

جمع بندی

تلویزیون شهری همان نمایشگر محیطی غول پیکری است که در سطح شهر می بینیم. این تلویزیون های عظیم نقش بنرهای متحرک تبلیغاتی و یا ابزار آگاهی دادن به مخاطبین را ایفا می کند. تبلیغات و ارائه اطلاعات و یا آگاهی دادن زمان و مکان نمی شناسد. در هر جایی که هستید و یا در هر موقعیتی که قرار گرفته اید به عنوان مخاطب مورد هدف بازاریابان قرار می گیرید. یکی از ابزار های به روز و مدرن آنها برای بازاریابی استفاده از انواع تلویزیون شهری است. در استفاده از این وسیله نیاز به در نظر داشتن موارد و نکاتی است که در متن فوق به تمامی آنها اشاره شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button